PEER Linjen

PEER Support Linjen

Sedan mars 2020 och pandemin Covid-19 intågande i Sverige så förändrade våra Peerares arbeten. En del av de märkte att det var svårare att få kontakt med brukare och klienter. Samhället i stort utövade social distansering och det gjorde de allra ensammaste ännu mer ensamma. 
De som redan led av psykisk ohälsa fick det ännu tuffare under den här tiden.

 

Michell Malmgren

Vår Peer Michell Malmgren tog upp idéen om en PEER Support Linje i början av april och den 18/5 var linjen ett faktum.

Här möts man av PEER Supporters som är utbildade, har egen erfarenhet av psykisk ohälsa och återhämtning samt har gedigen kunskap i var och hur man kan vända sig till olika instanser inom Stockholmsområdet.

Vi ansökte från Postkodsstiftelsen om bidrag för att fortsätta driva projektet under sommaren då många med psykisk ohälsa mår som sämst. När mottagningar är stängda och ordinarie personal på semester då finns en PEER Supporter där att ringa och prata med.

Vill ni ha material att dela ut till boende eller anslag att sätta upp på er anslagstavla hör av er till:
anna.tornebladh@nsphstockholm.se (Kommunikatör) eller till johanna.adsjo@nsphstockholm.se ( Verksamhetsledare)

Välkomna!